یکی از اصلی ترین پارامترهای افزایش عضله ، پروتئین هایی است
که بیش از نیازهای روزانه مورد استفاده قرار می گیرد
ولی لزوماً افزایش پروتئین ورودی به بدن نمی تواند به تنهایی باعث افزایش توده و حجم عضلات شما شود.
ضمن اینکه حتی ممکن است در بعضی موارد آسیب های به فرد برساند.

پروتئین مورد نیاز برای عضله سازی

با توجه به تحقیقات انجام شده در سال ۲۰۱۴ که نتایج آن در مجله انجمن بین المللی تغذیه ورزش منتشر شده نشان می دهد برای افزایش حجم عضله به ازای هر کیلوگرم از وزن بدن به ۱٫۲ تا ۲٫۲ گرم  نیاز است. مثلاً  یک مرد ۶۸ کیلویی که می خواهد عضله اضافه کند، باید سعی کند ۷۵ تا ۱۵۰ گرم پروتئین در روز برای ساخت توده عضلانی مصرف نماید.

پروتئین اضافه ، ورزش و عضله سازی

 ورزش منظم نیز جز پارامترهای اصلی افزایش حجم عضلات است. تمرینات مقاومتی که در باشگاه های بدنسازی صورت می گیرد باعث افزایش قدرت و سایز عضلات می شود. حرکاتی که با وزن های سنگین انجام می شود در کنار حرکاتی نظیر شنای سوئدی و اسکات می توانند به سرعت به رشد عظلات شما کمک نمایند. 

 حداکثر مقدار پروتئین مفید برای عضله سازی

میزان نیاز ورزشکاران با توجه به شدت تمرین ، کالری مورد نیاز ، هدف وزن کم کردن یا افزایش وزن، زمان تمرین، وزن کنونی، کیفیت پروتئین مصرفی و سن ورزشکار متغیر است. به عنوان یک قاعده کلی میزان نیاز ورزشکاران استقامتی  ۱٫۲ تا ۱٫۴ گرم به ازای هر کیلوگرم وزن بدن است و میزان نیاز ورزشکاران قدرتی و توانی ۱٫۲ تا ۱٫۷ گرم به ازای هر کیلوگرم وزن بدن می باشد. این مقادیر با توجه به زمان و شدت تمرین افزایش می یابد. برخی تحقیقات میزان ۲ گرم به ازای هر کیلوگرم وزن بدن برای ورزشکارانی که در حال کاهش وزن هستند، پیشنهاد می کند.

منبع : تناسب اندام

مطالعه مقالات زیر را به شما پیشنهاد می کنیم:

مطلب پیشنهادی:  کیفیت باشگاه های بدنسازی از دیدگاه مشتریان

پیامی بنویسید