بهتر است برای شرکت در کلاس اسپینینگ ابتدا یکسری پیش نیاز ها و نکات شرکت در این کلاس ها مورد توجه افراد مبتدی قرار گیرد تا بدون هیچگونه مشکلی بتوانند از این کلاس ها لذت برده و به اهداف مد نظر خود دست یابند. در این مقاله به این نکات اشاره ای مختصر خواهیم داشت و در انتها حرکات اسپینینگ را معرفی می کنیم.

کلاس اسپینینگ


کفش و لباس مناسب اسپینینگ

اولين موضوعی كه يك فرد مبتدي بايد به آن توجه كند، استفاده از كفش و لباس مناسب است. كفش مناسب كفشي است كه كمي لژ داشته باشد تا به كف پا فشار نياورد. شلوار اسپينینگ داراي پد محافظ ميباشد كه البته استفاده از آن الزامي نيست.

تنظیم صحیح دوچرخه

دومين نكته، تنظيم صحيح دوچرخه بر اساس توضيحات مربي مي باشد. تنظيم ارتفاع زين، فاصله زين از فرمان و ارتفاع فرمان براي هر فرد متفاوت و بر اساس قد وي مي باشد.

توجه به توضیحات مربی کلاس اسپینینگ

سومين نكته، گوش دادن به توضيحات مربي راجع به چگونگي تنظيم مقاومت يا دنده دوچرخه در حين ركاب زدن و نگاه كردن مداوم به مربي در حين انجام حركات و سعي در يادگيري صحيح حركات مي باشد.

چهارمين نكته، در صورت افت فشار، احساس سرگيجه يا ايجاد حالت تهوع بلافاصله كار را متوقف كرده و به مربي اطلاع دهيد.احتمال ايجاد هر كدام از اين حالت ها در روزهاي اول شروع تمرين، وجود دارد.

تغذیه مناسب پیش از شروع کلاس اسپینینگ

نكته آخر هم تغذيه مناسب در روز تمرين مي باشد. هيچ گاه با شكم بسيار پر سر كلاس حاضر نشويد. حداقل فاصله مابين وعده غذايي تا كلاس اسپينينگ ٢ ساعت بايد باشد، تا عمل هضم و گوارش انجام شده باشد. ضمنا رژيم غذايي مناسب جهت كاهش وزن بايد رعايت شود.
تعرق در اين ورزش بسيار زياد مي باشد، همراه داشتن آب به مقدار كافي در كلاس الزاميست.

مطلب پیشنهادی:  معرفی ورزش اسپینینگ ، فواید اسپینینگ و تاثیر آن بر لاغری

نام حركات در اسپينينگ:

١-نشسته جاده صاف (seated flat )
٢-ايستاده جاده صاف ( seated climb )
٣-بالا رفتن نشسته درجاده شيب دار (seated climb )
٤-بالا رفتن ايستاده درجاده شيب دار (standing climb )
٥-دويدن با مقاومت (running with resistance )
٦-دويدن با سرعت (sprint)
٧-دويدن با سرعت روي تپه (sprint on a hill)
٨-پرش ( jump )
٩-پرش روي تپه (jump on a hill)
خرید اسپینینگ

مطالعه مقالات زیر را به شما پیشنهاد می کنیم:

مطلب پیشنهادی:  ورزش اسپینینگ . نکات مهم و ضروری

پیامی بنویسید